תמ”א 38 בבת ים

תחום הנדל”ן חווה צמיחה משמעותית בשנים האחרונות. אחת הסיבות המובהקות לכך חבויה בתוכנית המתאר הארצית, שהעניקה לבעלי נכסים רבים את האפשרות לזכות בשיפורים משמעותיים בדירות הקיימות וכן פתחה את הדלת ליזמי נדל”ן פעילים ליצור תזרים קבוע של פרויקטים מניבים וחשובים. היתרונות של תמ”א 38 אינן משפיעות רק על הרמה המקומית והאישית של בעלי הנכסים ושל היזמים – מדובר בתופעה שיש לה תפקיד חשוב בצמיחה העירונית, בשיפור חזות הערים השונות ובהעלאת קרנם של אזורים שעד כה נחשבו לבלתי יוקרתיים. העיר בת ים היא אחת הדוגמאות הבולטות ליישובים שנהנים מהיתרונות של פעילות תמ”א 38 ומהווים חלק מהצמיחה הכלל-ארצית.

כיצד האפשרויות של תמ”א 38 בבת ים תורמות להליכי נדל”ן פרטיים?

המצב הקיים שתואר לעיל משפיע על הליכי קנייה ומכירה של דירות ברמות משמעותיות ביותר. לדוגמא, האפשרויות הנרחבות של תמ”א 38 מביאות לכך שכאשר מחפשים דירות למכירה בבת ים – אפשר וכדאי לקחת בחשבון את השאלה האם הבניין מתאים לקריטריונים לשדרוג בניינים על פי התכנית, ואם כן – מה תהיה התשואה האפשרית? מדובר בחשיבה מורכבת עבור רוכשי נדל”ן מתחילים, ולא תמיד ניתן לחשב את הצעדים הרבים מראש לשם יצירת תכנית עסקית ישימה, אך בהחלט מדובר בנושא שכדאי להשקיע בו מחשבה ואף לפנות לאנשי מקצוע המתמחים בסוג עסקאות זה.

האם בת ים תמשיך ליהנות מהאפשרויות של תמ”א 38 גם בעתיד?

נכון להיום, האפשרויות של שדרוגי תמ”א 38 בעיר בת ים נתמכות מאוד על ידי כל הגורמים המעורבים, כולל עיריית בת ים עצמה. העירייה מעבירה קורסים מקצועיים לתושבים בתחום התפתחות עירונית, על מנת שגם האנשים הרחוקים מתחום הנדל”ן יוכלו להבין את האפשרויות הרבות הגלומות בתחום זה ואת היתרונות שהוא עשוי להביא לכל בעל דירה קיים או פוטנציאלי. המציאות הפשוטה היא שכיום ניתן למצוא דירות למכירה בבת ים שבעוד מספר שנים יעלו יותר, ייראו טוב יותר ויהיו בעלות סממנים יוקרתיים אופייניים. עם זאת, ראוי לציין כי מדובר בחלון הזדמנויות מצומצם שעשוי להיסגר מהר יותר מכפי שהיינו רוצים.

מאפיינים עקרוניים של תמ”א 38

במסגרת בדיקה של דירות למכירה בבת ים המתאימות לתכנית, ניתן להשיג את היתרונות המתקבלים בעת שדרוג הבית למיגון מבנים מפני רעידות אדמה ומפני סיכונים ביטחוניים. שדרוג זה כולל את חיזוק בסיסי הבית ומאפשר לבנות קומות נוספות, להוסיף חדרי ממ”ד למבנים קיימים, להוסיף מרפסות מושקעות לכל הדירות הקיימות, להרחיב את הלובי ליצירת כניסה מרשימה ויוקרתית וכיוצא באלה. מומלץ לפנות לחברות המתמחות בבניית תמ”א 38 על מנת שהתהליך יבוצע במהירות וביעילות מירבית.

השארת תגובה